View Single Post
Sitat av Dough Vis innlegg

Nødverge via NAV er bra forslag, jeg hadde det selv i samme periode når jeg startet gjeldsordning for ikke å føcke opp og å samtidig ha til en kasse pils i uka.


Gjeldsordning er ikke luksusfellen.
Luksusfellen er ikke gjeldsordning.

Luksusfellen er gjeldsamatører med en vei ut som gjør det til god tv. Gjeldsordning er the real shit for die hard gjeldsofre hvor eneste løsning er en tinglyst avtale.
Vis hele sitatet...
Slapp av du da. At du tror du er intelligent fordi du vet at Luksusfellen er et TV-show og ikke et reelt firma som driver med gjeldsordninger, og må påpeke det er litt bekymringsverdig. Selvfølgelig er ikke Luksusfellen en gjeldsordning, men de hjelper til med å skaffe det for detalkerne.

Har du engang sett på Luksusfellen? Disse rådgiverne ringer til kreditorer og ordner gjeldsordninger og avtaler med kreditorer om tilbakebetaling. Og det er dette de må signere på. Og i noen episoder er det idioter som ikke klarer å ta ansvar for en dritt, som begynner på nytt med spilleautomater, sinnssyk shopping og nye kredittkort.

I noen episoder blir tilogmed rådgiverne forbannet etter de har kranglet seg fram til avtaler med kreditorer på Luksusfellen-deltakers vegne, og de fucker opp med å sette inn 5000 på Maria Bingo dagen etter - og hele avtalen blir annullert. Og i noen av episodene er de så avhengige av disse avtalene at rådgiverne gir opp fordi det blir nærmest umulig å behandle gjelden uten gjeldsordning eller avtale med kreditor.

Trodde du at folk trodde Silje Nordmæl & co gikk rundt for å piske folk verbalt, så magisk slette gjelda når slutten av episoden nærmet seg sponset av TV3? Lmao

Sitat av Zealot1337 Vis innlegg
Hei, jeg har vært i samme situasjon som deg. Søk opp "fanget i spillet" og få med deg den dokumentaren, begynn med gjelds rådgivning hos NAV med en gang. Det er ekstremt viktig at du starter med behandling ganske fort. Du sier du føler du har kontroll, men det har du ikke, tro meg! Jeg har tenkt akkurat det samme som deg. Jeg har klart å tape 6-7 millioner kroner totalt i løpet av de siste 6 årene. På det værste klarte jeg å tape 1,8 millioner på en snau halvtime hvor jeg satt å med innsatser per bet på 100tusen kroner. Det er like farlig å vinne som det er å tape.


Du føler sikkert at du skammer deg over spillavhengighet, men det beste hadde vært om du fortalte om problemene til en venn du stoler på, familie, eller fastlege og nav. Du vil føle en enorm lettelse.
Vis hele sitatet...

Hvordan klarte du skaffe 6-7 millioner på 6 år etter skatt å spille med? Er jo overkant av million netto i året, dvs. du må tjene nesten 2 mill i året før skatt, og ha 0 i boutgifter eller andre utgifter

Må jo ha en direktørjobb eller maxa grensen på alle kredittkortselskapene i hele Skandinavia
Sist endret av Kobblestone; 19. juni 2019 kl. 08:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.