View Single Post
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Siste kommunikasjon jeg hadde med de. Var at de hadde snakket med en jurist og at loven var helt klart på de sin side. Hehe
Vis hele sitatet...
Er det lov å spørre om hva de betalte for varen? Advokaten min tar 1200 kr bare for å svare i telefonen......

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Dei har ikkje rett på å heve kjøpet. Du har rett på å utbetre mangelen. Heving er kun aktuelt om avtalebrotet er vesentleg. Så om du leverer stroppene, har ikkje produktet lenger ein mangel.

Om fem månader er for lang tid er verre å svare på uten å grave seg ned i rettspraksis.
Vis hele sitatet...

Vil manglende stropper gjøre produktet ubrukelig eller vesentlig dårligere spiller vel inn samt tiden som har gått?

Om tullingene som handlet hos ts virkelig har kontaktet advokat så er jo en 100 lapp en billig og grei måte av få slutt på maset.

Selv tror jeg at de ville tapt saken pga det er 5 måneder siden, og pga av det koster dem en hundrings å rette opp produktet, så straks saken blir behandlet så har kjøperne belastet det offentlige med langt høyere kostnader enn verdien av den manglende delen.

Er det ikke noe med at saker kan avvises om det er soleklart at saken ikke bør komme opp? Er feks 100 kr i utlegg for å fixe noe du har kjøpt til 40 av nypris noe som gjør at retten ville behandlet en slik sak? Jeg håper og tror at det som avgjør slikt vil la fornuften råde og avvise saken. Men det er kanskje ikke slik det foregår, på skjønn mener jeg?
Sist endret av random67489; 7. juni 2019 kl. 20:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.