View Single Post
Sitat av Anonymitet997 Vis innlegg
Takk for innslag, og du har helt rett! Men jeg tenker nå at jeg heller vil ha gjeld som ung, og leve fin som eldre. Derfor ser jeg på dette som en investering, da jeg skal ha denne ut livet, og prisene bare går opp.
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare rasjonalisering og rettferdiggjøring uten et minste snev av fornuft. Hadde dette vært en investering så hadde jo flere gjort dette uten å ende opp på luxusfellen. Prisene går opp ja selvfølgelig gjør det det, hvordan tror du bensinprisene er om 10-20-30 år og når du er pensjonist om du i det hele tatt får tak i bensin?

For å oppsummere her, du er 20 år bor hjemme og har allerede bil og campingvogn på kreditt. Du har en helt normal lønn hverken mer eller mindre.

Du nevner psykiske problemer, å vikle deg inn i en mørk ond økonomisk sirkel som ung kommer ikke til å hjelpe på psyken. For alle disse åra du tukler til nå kommer du til å bruke tilsvarende tid på å stable livet på beina igjen.

Det er en ting å investere i for den menige nordmann og det er eiendom. Få deg en plass å bo så kan du fortsette å samle på veteranbiler når du blir eldre. Det er sånt gamle gubber holder på med.

Hilsen en som har vært gjennom flere runder med økonomisk ruin inkludert gjeldsordning.