View Single Post
Jeg håper virkelig du har rett MeTheWall. Om jeg har glemt å nevne det så var den gården jeg omtalte i #1 i midtnorge.
Hun på debatten som var pelsdyrnæringens organisasjon fortalte på debatten at det kom inn flere meldinger til henne om bønder som fikk rapporter som var skrevet av andre enn de som var på tilsyn - disse tikket inn etter at regionsjefen benektet at dette var vanlig praksis.

Nå vet vi jo ikke hvor i landet disse meldingene kom fra, eller om de faktisk var korrekte men la oss nå si de var det. Da er det ennå en ting som tilsier at dette kanskje ikke er et isolert problem men noe som stikker dypere.

Ser ut som denne saken har fått følger allerede. Direktøren i mattilsynet går av melder Dagbladet. Regiondirektør i region sør-vest samt to ledere fratrer midlertidig mens saken etterforskes. Det betyr at flere ser alvoret i saken. Politiet velger også å etterforske saken, til tross for at den anmeldelsen bonden leverte ifjor ble henlagt. Når det plutselig ble sak på TV der alle kunne se hvordan saken ble håndtert og vi fikk avspilt skjulte opptak ble det merkelig nok også startet politietterforskning. Sent men godt får man vel si.

Nå blir det viktig at det også gjøres undersøkelser bakover i tid for å ta rede på hvor mange som kan være rammet.
Sist endret av random67489; 24. mai 2019 kl. 17:20. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.