View Single Post
Den introvertes behov for hvile er som sagt tydeligvis av nyere opprinnelse enn Jung, men dette gjenkommer i mange kilder, og jeg holder den for å være reell.

Det er ingenting tåpelig eller endog uvitenskapelig med min påstand om at introverte har behov for ro og stillhet. Er ikke glad i begrepet høysensitiv, fordi det blir så mye misbrukt, men her er en vitenskaplig artikkel som viser at ja, det er forskjeller i populasjonen vedrørende disse faktorene: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3409988/

"To recover from such attainable sensory overload, these individuals require more quiet time daily to be alone, as well as additional longer sleep times than those without the HS trait."

Jeg sier ikke at jeg er høysensitiv. Jeg sier at jeg er introvert. Min påstand er at jeg trenger mer ro og hvile. Studiet viser at det er forskjell i befolkningen vedrørende det kriteriet. Det vil si at noen trenger mer ro og hvile enn andre.

Jeg kaller deg kverulant fordi det tydeligvis er viktig for deg å underkjenne folks enkle vitnesbyrd om seg selv, og at du med det begynner å plukke fra hverandre begreper som er etablert og anerkjent, også i dagligtalen. Dette hører ikke hjemme i noen produktiv og generøs diskusjon eller debatt.
Sist endret av Sanjar; 7. mai 2019 kl. 01:00.