View Single Post
Sitat av Junkhead Vis innlegg
Du tror ikke du får beskjed om noen ber om innsyn i din legejournal? Da tar du rimelig feil.
Vis hele sitatet...
Innsyn i legejournal er dine ord. Mine ord var
Sitat av Knert1
Blir det en tvist går de begge nøye i kortene. Du får ikke beskjed om forsikringsselskapet gjør de nødvendige undersøkelsene de har rett til.
Vis hele sitatet...
Det finnes flere måter forsikringsselskapene innhenter relevante helseopplysninger enn å kun kreve full legejournal. Lege kan gi relevante opplysninger uten å dele ut hele din legejournal, det er ikke uvanlig at forsikringsselskapene har interesse av dette.
Sitat av Junkhead
Har selv vært involvert i mindre uhell både der jeg selv hadde skyld og hvor den andre parten hadde skyld. Har aldri opplevd å blitt sjekker for noenting. Alt går igjennom forsikringsselskapet ved mindre det er personskade
Vis hele sitatet...
Personskader ved en trafikkulykker er jo ikke akkurat uvanlig, en annen bilist kan fint vrake begge biler og skade en eller flere personer. Hvis du da ikke har noe på veien å gjøre enten fordi du ikke har lappen, ikke er edru, eller som i dette tilfellet ikke har lappen enda og har kjøreforbud så vil dette kunne få alvorlige personlige og økonomiske konsekvenser i form av ekstremt store bøter, erstatningskrav, sperrefrist på førerkort og du vil straffes på samme måte som en som kjører uten førerkort fordi du kjører på tross av kjøreforbud.
Sitat av Junkhead
Dersom dette skjer er det jo den andre føreren sin feil eller en ulykke uten at fører selv har skyld. Da vil jo det ikke være noe form for inngående etterforskning i vedkommendes legejournal?
Vis hele sitatet...
Skyldspørsmålet i trafikken er ikke alltid så åpenbart og enkelt som du fremstiller det, du fremstår som ekstremt umoden og naiv i dine resonnementer.

Ser du skriver ting som at jeg må realitetsorientere meg og til Deceptive skriver du
Sitat av Junkhead
Du slenger om deg med masse påstander uten å komme med noe annet enn din egne påståtte erfaring
Vis hele sitatet...
Men du har jo strengt talt ikke gjort noe annet hele veien selv. Din eneste referanse så langt er egen erfaring, og at det angivelig finnes en masse kilder som underbygger dine påstander.
Sist endret av knert1; 10. mars 2024 kl. 22:21.