View Single Post
Før jeg stiller spørsmålene mine, vil jeg presisere at jeg er klar over psykedeliske stoffers farer med tanke på sinnet, uansett alder og type bruk.

Vet jeg kunne lest gjennom hele tråden ( og hele rusmiddel-delen av forumet for den saks skyld), og sikkert funnet svar på spørsmålene mine, men det vil være tidkrevende og kanskje ikke besvare AKKURAT det jeg lurer på. Så da spør jeg uansett(Dette er tross alt et forum): Jeg merker meg i førsteposten en slags hentydning til at det i hovedsak er et press på hjernen å utsette den for MYE press i ung alder. Vil det å prøve LSD/ sopp én gang, eller eventuelt utføre tripper én til to ganger i året defineres som å utsette hjernen for mye press? Jeg har full respekt hvis du ser på det som noe personlig, men hvor gammel var du selv da du prøvde mentalmelt? Vet jeg ikke blindt skal følge ditt eksempel, men er selv seksten, og ditt forbruk av rusmidler og din respekt for nevnte virker som noe i nærheten av det jeg ønsker å i hvert fall smake på(uten å basere dette på veldig mye). Så tenker jeg på det du skriver om at psykedeliske stoffer kan påvirke hjernen og hvordan man tenker på ting. Er dette nødvendigvis negativt? Mye av det jeg ha lest om erfaringer, har ført til økt innsikt i livet, og da jeg hele tiden er interessert i å lære om filosofi og hvordan vår eksistens fungerer, vil det ikke nødvendigvis være et problem for meg å bli 'opplyst'.

Vil avslutte med å si at nei, jeg baserer ikke et ønske om å prøve på enkelttilfeller jeg har lest om og er som nevnt veldig klar over de negative så vel som positive konsekvensene psykedelia kan gi. Denne posten er i hovedsak skrevet fordi psykedelia er noe jeg er veldig interessert i, og vurderer å stryke alder av lista som et kriterie for om jeg er klar.
Håper jeg ikke har uttalt meg på en på noen måte dum måte eller stilt typiske spørsmål det er lett å finne svar på.