View Single Post
Sitat av Vale Vis innlegg
Takk for responsen, puffman. Vanskelig å finne noen negative tilbakemeldinger om LSD og liknende, syns jeg... I alle fall på dette forumet Jeg synes alle forteller noenlunde det samme; større selvinnsikt, større oppmerksomhet på omgivelsene, mere menneske, nesten... Listen bare fortsetter.
Vis hele sitatet...
Hehe ja, hos psykedelika entusiaster så hører man sannelig mye fantastisk om disse magiske stoffene. Mye av dette stemmer, men denne glorifiseringen representerer i grunn bare den ene siden av skalaen. Psykedelika har et enormt potensiale i både negative og positive retninger, så det er ytterst viktig at man bruker det vettugt.

Hvis vi sammenligner det med en ganske skarp, stor og fin kniv. Dette er et veldig nyttig redskap om brukt riktig. Om kniven blir brukt til konstruktive og gode formål er det et fantastisk redskap, men på lik linje med psykedeliske stoffer kan denne kniven brukes til ugunstige og negative formål - misbruk. Akkurat som med bruk av en kniv bør bruken av psykedelika utvises med seriøsitet, kunnskap, forsiktighet og respekt, med en viss intensjon. Hvis ikke øker risikoen betraktelig for å få negative utfall.

Sitat av Vale Vis innlegg
I mitt tilfelle er det kanskje en trang til forandring i meg selv som frister. I de senere årene har jeg blitt enda mer nysjerrig på en mer alternativ tilnærming til livet. Jeg tenker blant annet på yoga og meditasjon, og i senere tid runemagi, trommereiser, sjamanisme. Vet ikke helt, men det virker som om hjernen min prøver å si meg at "Hei du, din treiging, det er massevis av porter å åpne og hindringer å rive ned. Du har godt av å utvide horisonten litt... Benytt de hjelpemidlene som finnes."
Vis hele sitatet...
Og dette du nevner her virker i hvert fall for meg som et sunt og fint utgangspunkt for å begynne å eksperimentere med psykedelika og utdype seg ned i dette brede feltet, da psykedelika og andre praksiser fint kan forårsake det du søker =)

But step carefully! ;D