View Single Post
Sitat av Hasjclowny Vis innlegg
Ja? Synes du det er greit at folk som søker en jobb blir diskriminert på grunn av meninger? Å miste ett oppdrag er vel mer sammenlignbart med å miste en jobb enn å ikke få en jobb. Om han ikke hadde fått nye oppdrag ville det vært mer sammenlignbart med å ikke få jobb.
Vis hele sitatet...
Det var det jeg fikk inntrykk av at hadde skjedd, når han sier "det er helt slutt på jobbtilbud og oppdrag". I den bransjen er det jo ikke helt sånn at man søker på åpne jobbtilbud vanligvis. Jeg synes ikke det er kritikkverdig overhodet at ingen tar kontakt med ham og tilbyr ham oppdrag. Det er jo ikke akkurat en menneskerett. Om han har fått oppdrag og så mistet det, så er jeg enig i at det er som å miste jobben. Jeg vil tro det er regler som regulerer sånne avtaler. Har det skjedd?

Ja, jeg synes en deltagelse i ett enkelt debattprogram er ett alt for tynt grunnlag for å sparke han fra oppdrag.
Vis hele sitatet...
Han har ikke "bare deltatt i et debattprogram", han har aktivt og intensivt profilert seg som en frontperson for en omstridt bevegelse. Han er ikke en nøytral programledertype som bare gjør en jobb, han er en karakter. Du kan ikke påstå at dette ikke påvirker den karakteren.