View Single Post
Sitat av robhol Vis innlegg
Man skulle tro det, men ikke alltid. Å legge fakta på bordet burde overbevise rasjonelle aktører, men mennesker er mildt sagt ikke rasjonelle.

Wikipedia serverer mer informasjon.

Dette minner meg forresten om en gammel favoritt-tweet.


(Tweet)


(Det gir derfor mening IMO å ikke bidra til å gi disse folkene en plattform. Folk hører noe konspibabbel, søker det opp, ender opp i et ekkokammer, og ender opp håpløst overbevist om pedo-pizzaer, chemtrails og reptiler.)
Vis hele sitatet...


Denne tweeten har gått meg hus forbi og den faller lett under kategorien "funny because it's true, jeg døde i hvert fall, og det er jo sant!

Å få på Chartersvein i utgangspunktet var nok mer PR-messig motivert, all den tid han fra før av er et celebert fjes og han har jo lenge vært glad i det alternative, fra påstander om å kunne heale folk til å stille opp i reklamer for snake oil-remedier, you know the deal. For å sette ting litt i perspektiv, du hører aldri Arild Rise på TV2 f.eks si under 21-nyhetene at "no set vi over til den islamske stata for å høyre deira syn om kva som foregår i Syria", fordi alle skjønner at de er på vidda, all den tid de halshugger folk. Men mediene, noen ganger i frykt for å ikke bli stemplet som for ensidige gir noen ganger carte blanche til meninger å synspunkter som ikke egentlig er verdt å diskutere, selvom kjernen i det de i utgangspunktet kanskje kunne ha hatt noen relevans et par syv ledd vekk i fra hva de faktisk ytrer. Om det var en god ide eller ikke å ta med Chartersvein vet jeg ikke, litt for tabloid for min smak kanskje, men det er lett å se at de folka baserer meningene sine på ting de ikke forstår, noe de selv til det kjedsommelige må benekte for å opprettholde egen tro. det er derfor det også kommer folk hit av det mer alternative slaget som blir fortørnet/indignert over at vi som liksom skal være så frittenkende ikke deler deres syn, uten å ta med i beregningen at det finnes mange måter å være umainstream på, og fritenker vil aldri være synonymt med ukritisk.
Sist endret av equimanthorn; 19. mai 2021 kl. 18:30.