View Single Post
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Man eier rettighetene til alt man poster der inne selv. Steemit er kun en nettside som henter og viser frem informasjonen fra Steem (som er navnet på blockchainen, og på valutaen). Alt du gjør er fra din egen konto, og denne er det kun du selv som har kontroll eller rettigheter over. Steemit kan ikke engang banne deg eller slette kontoen din om de skulle ønske!

Når man bidrar på plattformen kan man se på det som å mine en cryptocurrency. Hver dag disribueres nye Steem tokens som da fordeles på alle som har bidratt til plattformen, basert på hvor mye av nettveket som stemmer for å gi belønning til hver enkelt post eller kommentar.

Alt i alt er det en ganske komplisert affære å sette seg godt inn i hvordan alt fungerer, men i bunn og grunn bør man se på det som en kryptovaluta (tenk som Bitcoin) hvor man deler ut nye mynter til alle som poster innhold, istedenfor at de blir minet av datamaskiner.

Man "casher ut" ved å selge sine Steem, og dette gjøres på samme måte som man selger annen kryptovaluta.
Vis hele sitatet...
Jeg er kjent med hvordan cryptos fungerer, er bare litt skeptisk når det kommer til rettigheter osv. Vil ikke laste opp noe på en shady nettside å riske å miste rettighetene til verkene mine hahaha Var også usikker på om det var noen måte å cashe ut på nettsiden, men det er jo greit om man kan selge det akkurat slik som andre currencies.

Takk for infoen, kommer til å registrere meg på nettsiden snart. Virker som et kult konsept!