View Single Post
Sitat av voktern Vis innlegg
I ditt tenkte scenario er situasjonen med fysisk tvang presset på horekunden langt utover hva sexkjøpere møter i den virkelige verden. De strafferettslige konsekvensene vil være av en helt annen verden enn ved et «normalt sexkjøp», og man må jo da også vurdere situasjonen i et helt annet lys.

Om jeg hadde akseptert risikoen og følgene som kunne komme av å bli tatt, ville det vært de strafferettslige konsekvensene som stoppet meg, og ikke min egen høyst tvilsomme moral.

Disse konsekvensene ville jeg aldri akseptert om de kom brått på meg som i ditt tankeeksperiment.
Vis hele sitatet...
OK, da tror jeg at jeg forstår. Det er potensielle konsekvenser for deg som ville hindret deg i å kjøpe sex under eksplisitte tvangsforhold, ikke omsorg for den utsatte. Jeg må anta at det kun er frykten for egne konsekvenser som hindrer deg i å voldta noen også da (nå antok jeg at du ikke faktisk driver med voldtekt, det vet jeg jo ikke).

Dette er rett og slett vanskelig for meg å lese, men jeg setter pris på at du er ærlig. Jeg vet jo også at det er andre som tenker som deg, men i motsetning til deg tror jeg det gjelder et lite fåtall av sexkunder. Men det er vel sånn at man har lett for å anta at folk flest tenker som en selv. Sannheten ligger sikkert et sted mellom.
Sist endret av *pi; 5. november 2019 kl. 16:32.