View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av fuckdapopo Vis innlegg
lest hele tråden, 2 ganger faktisk for å prøve å forstå deg og bakgrunnen disse kildesløse argumentene dine. Forøvrig så er det mye synsing og høy besserwisser faktor fra din side, med et aldri så lite hint av hykleri.

du startet med å referere til mr.serious, ja. bra du har selvinnsikt. Du heier sannelig frem en sunn livsstil ved å påstå at hjerneforandringer ikke kan skje ved bruk av RC, kokain og div. annet ja.. Du ser det kanskje ikke selv, men argumentene dine taler imot ditt eget budskap.
Vis hele sitatet...
Hjerneforandringer kan selvfølgelig skje ved misbruk over lang tid, men de kan like greit oppstå fra psykososiale forhold. Jeg heier ikke på en dritt, men prøver å nyansere det jeg oppfatter som enspora, egenopplevd tull.

Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Takk for at du avslørte deg selv som rusmisbuker. Det sier mer enn 1000 ord.
Vis hele sitatet...
Lavmål. Jeg bruker ingen rusmidler fast, kun rekreasjonelt. Du kan umulig ha særlig mye empati om du er like dømmende i virkeligheten.

Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Bakrus og abstinens er ikke det samme??? Mye rart man skal høre før ørene detter av.
Vis hele sitatet...
Nei, selvfølgelig ikke. Bakrus oppstår gjerne etter én kveld med de fleste stoffer, hvor kroppen bruker tid og energi på å tilbakestille seg til normalen. Som regel er dette en kortvarig reaksjon. Abstinenser er når kroppen er tilvendt stoffer over tid og reagerer med ubehag fordi de mangler. Dette varer som regel lenger.

Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Smerteofrene fikk det som de ville da legene i USA gav opiater i rikelige mengder til dem som bad om det. Det resulterte i mer enn 50 000 overdosedødsfall tilknyttet denne bruken i 2017 i dette landet.
Vis hele sitatet...
Er dette et argument? En jeg kjenner har akkurat fått et smertefullt hofteleddsbrudd, hva anbefaler du hen å foreta seg? En joggetur? Salat? Eller kanskje en kort periode med svake smertestillende så kroppen slapper av og får mer energi til å leges? Dette gjelder en normal person, med en normal lege og en normal nedtrappingsplan. Å si at smertestillende er ubrukelig fordi noen du kjenner har brent seg på dem er både sneversynt og ignorant.

Sitat av seriouslowitch Vis innlegg
Og trådstarter er hverken shizofren eller smerteoffer, så jeg skjønner ikke hvorfor du blander dette inn i denne diskusjonen..
Vis hele sitatet...
Som nevnt i forrige innlegg refererte jeg til "Skeptisk Kjempefisk" angående schizofreni. At du ikke skjønner hvorfor jeg nevner opiater i en tråd som dette, midler som både er nyttige og problematiske får stå for din egen regning.

Nå er jeg hvertfall ferdig, snakkes.