View Single Post
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Nei, det er ikke så enkelt. Man kan faktisk komme i ansvar selv om man selv tror man har fulgt alle regler og handlet korrekt. Er ikke meningen å kverulere eller virke vanskelig, men at man har absolutt 0 risiko stemmer ikke. Men dette blir jo egentlig litt utenfor den egentlige diskusjonen, statsbudsjettet.

Selv har jeg ikke rukket å se noe særlig på det. Synes dog det er litt funny med trådstarter som sier «Ifølge TV får de rike mer og vi vanlige arbeidsfolk får lite som vanlig». Et godt eksempel på hvor lett det er å la seg lure/lede av overskriftene og la sitt sinn farge av det.
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si at det er bare "I følge TV", jeg ser ikke hvordan denne informasjonen som, for eksempel, NRK har kommet ut med er misvisende eller villedene:


De med inntekt mellom 200.000 og 300.000 får skattekutt på rundt 400 kroner.
De med inntekt mellom 300.000 og 500.000 får skattekutt på rundt 300 kroner.
De med over en halv million i inntekt får mellom 400 og 500 kroner i skattelette.

Kuttet i formuesskatten er det særlig de med over en million i inntekt som nyter godt av. I snitt har denne gruppen på rundt 300.000 nordmenn et kutt i formuesskatten på 2900 kroner.