View Single Post
Fear of life
Formido's Avatar
Trådstarter
9
Jeg forstår, og det er nok de valgene jeg står mellom. Men jeg forstår at mange her inne ser på det som å røyke som en religion. Jeg fikk en privat mail av en jente faktisk, som jeg ønsker å legge ut som har opplevd noe av det samme som meg. Holder tilbake historien hennes for å ikke utlevere henne.


Kan ikke være med venner som sitter i sofaen å puffer og slapper av lenger uten å føle ubehag. Det går greit at andre tar seg en joint f eks på byen, men jeg kan ikke ha det i mitt hjem eller være hjemme hos andre som røyker som om det var helt normalt når jeg har opplevd å bli så unormal av det.
Før jeg opplevde psykose selv så var jeg sånn som alltid sa "nei nei de som sier man kan få psykoser driver bare skremselspropaganda, herregud"......
Men nå vet jeg bedre....

Kunne aldri blitt sammen med en fyr som røyka, og syns det sier mye om fyren som ikke vil slutte. Man vokser liksom opp en dag og bør verdsette et forhold mer enn jointen, og om partner føler ubehag av noe man gjør så skal man slutte å gjøre det. Det burde være en selvfølge.
Og de guttene som skriver i tråden din sånn buhu hvorfor skal du bestemme over han hvorfor skal jenter alltid forandre guttene osv, er gutter som selv ikke har vokst opp og forstått hva som faktisk betyr noe her i livet, skal love deg de aldri har vært i noe seriøst og langvarig forhold eller vært i nærheten av å etablere livet med en dame eller få noe familie. For det handler ikke om å bestemme over typen din når du ber han slutte, det handler om å be han bli en ansvarsfull mann og potensiell familiefar og respektfull kjæreste som skal ta hensyn til deg, som kjærester skal. Hadde han vært et bra kjæresteemne hadde han gjort det, og for å ha et godt forhold til man blir gamle sammen så MÅ man ha samme verdier. Og det har ikke menn som røyker, som deg!

Ikke tenk at du må røyke bare for å prøve å tilpasse deg han. Du har VOKST og skal ikke tilbake dit. Det er han som må utvikle seg å vokse nå for deg. et forhold skal man vokse av ikke krympes av og trekkes tilbake til personer man ikke vil være selv, eller være med.

Du finner deg en bedre mann enn han, som ikke røyker og skaper så mye angst og depresjon og utrygghet i deg! Lover deg det!