View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg har empati for situasjonen du går i gjennom. Angst er ikke noe å tulle med, og kan for den som opplever det være helt jævlig.
På en annen side syntes jeg ikke at du har rett til å kontrollere hva kjæresten din gjør. Du kan si til han at du ikke liker at han røyker marihuana og tar MDMA, og begrunne dette, men du kan ikke si til han at han skal slutte for din del. Det har nok ikke noe med at du ikke er viktig nok å gjøre, men mer at han er et individ som må få lov å leve sitt eget liv. Å være kjærester betyr ikke at man skal ofre alt for hverandre, det betyr at man skal lære å være og å leve sammen. Hadde han hatt er rusproblem hadde det vært annerledes. For meg høres det ut som du har to valg; enten akseptere at han bruker disse stoffene, og lære deg å leve med det, eller slå opp og holde deg unna narkotika og folk som tar det. Jeg tror ikke det er så lurt av deg å røyke marihuana igjen. Det er et narkotisk stoff, og det påvirker folk forskjellig - det er ikke for alle. Det er viktig at man er i rett headspace når man skal røyke. Er man ikke det så er det ikke alltid det er like kjekt, og hvis det ikke er kjekt å røyke så ser jeg ingen grunn til at man skal gjøre det.
Lykke til!