View Single Post
Sitat av Slæsken Vis innlegg
Stort sett umulig å unngå spam.
Emailtjenester filterer stort sett billioner av spam emails om dagen og at mellom 5-20stk slipper igjennom er fullstendig normalt.
spam-filtrering er ikke bare bare, en den for streng kan også vanlige emails som ikke er spam ende i spamboksen.
Disse filtrene trenger også "trening" for å lære seg hva den skal markere som spam og ikke.
Derfor er det en god ide og markere de også legge de til søppelpost forså å blokkere avsender.

Så lenge du har email er spam et problem du aldri kommer til å bli 100% kvitt.
Vis hele sitatet...
Å?
Det er mye man kan si om google, men spamfilteret deres fungerer svært godt. Jeg kan nesten ikke huske sist jeg fikk spam i innboksen og falske positiver er nesten ikke-eksisterende. Med unntak av korrespondanse med en av forumets anonymiserte nynorskbrukere har det aldri skjedd som jeg kan erindre de siste årene.

Prisen man betaler for å benytte seg av google sine tjenester er selvsagt å gi avkall på det lille håpet man måtte ha om å være anonym, og for min egen del er det en tilstrekkelig høy pris til at jeg forsøker å migrere vekk fra deres løsninger. Men man skal ikke stikke under stol at de leverer varer som funker.

Det vil alltid være spam så lenge det finnes suckers som kan utnyttes. Og det vil alltid være et teknologisk våpenkappløp mellom de som lager spam og de som lager filter. Men så vidt jeg kan bedømme har google skaffet seg en solid ledelse de neppe vil miste med det første. Og kan de, så kan apple også, selv om jeg har svært begrenset erfaring med sistnevnte.