View Single Post
Sitat av SkyMarshal Vis innlegg
På NAV med privatgjeld.. Er dette virkelig noe dere brukere her på NFF vil donere penger og husrom til?
"Jobbkurs er ikke noe for meg" så fint da! Bare ta skattepengene mine istedenfor.
Vis hele sitatet...
Til deg og de andre som klager på at han snylter på skattepengene deres, jeg må si det er smålig av dere. For det første så kjenner dere ikke til bakgrunns historien til TS, og dere vet heller ikke hva som er grunnen til at TS rømte, bortsett fra at han har kommet i konflikt med feil personer. For alt dere vet så har TS skaffet seg så store problemer at enhver hadde gjort det samme som TS.

Velferdstaten Norge, som Norge og nordmenn er stolt av, er bygget opp på samhold og samarbeid, ikke egoisme. Modellen er enkel, alle bidrar etter deres nåværende evne til fellesskapet, og de som sliter mottar støtte fra felleskapet. At deler av mine skattepenger går til de «mindre heldige» i det norske samfunnet har jeg ingen problemer med. Jeg ser heller at skattepengene mine går til å hjelpe en av våre egne landsmenn enn til å hjelpe en random syrerer, iraker eller en korrupt diktator.

TS: Jeg oppholder meg for øyeblikk i finnmark, og blir her i 3 uker til. Så hvis du beveger deg lengere nord, så kan jeg gi deg 2-3 dager med husrom, god mat, i tillegg har jeg garasje, en god del verktøy, og mulighet for å skaffe deg en brukt, men fult brukbar dynamo for en billig penge, arbeidet med å skifte dynamoen skal du selvsagt få gratis.

Og er du heldig og kommer på riktig tidspunkt så kan jeg skaffe deg et par dager med betalt arbeid, i tillegg kan du få lov å være med på telttur med meg og mine gamle barndomsvenner, der vi griller, fisker, prater og tar noen øl. Hvis dette høres interessant ut, så kan du sende meg en PM, der du skriver litt om deg selv.