View Single Post
Da fikk jeg svar fra Nidar om at erstatning i form av sjokolade var blitt sendt!
Legger ut en mal her så folk vet hvordan det fungerer og hvordan det lettest lar seg gjennomføre:

Meg: Hei! Jeg kjøpte en stor plate Crispo sjokolade i den lokale butikken der jeg bor, og når jeg åpnet den så jeg at platen hadde noe sort stikkende ut av sjokoladen. Jeg vet ikke helt hva det var, men det så noe brent ut og minnet ikke om sjokolade. Selve sjokoladen turte jeg ikke å spise. Butikken sa jeg måtte ta dette videre til kundeservice av produsent, og at dette ikke var butikken sitt ansvar. Hva kan jeg gjøre?


Nidar: Hei

Vi vil med denne mailen på det sterkeste beklage det som har inntruffet med hensyn til at du har funnet et fremmedelement i et av våre produkter.

All produksjon av Nidar sine produkter foregår i henhold til høye kvalitetsstandarder. Dette innebærer at alle prosesser, fra råvarene kommer inn på lager til ferdig produkt forlater vår fabrikk, er underlagt strenge krav til kvalitet. Vi stiller de samme kravene til kvalitet til våre underleverandører.

Dessverre kan det likevel forekomme feil og det er meget beklagelig. Det er vanskelig å si hva som kan ha skjedd uten å ha sett nærmere på produktet. Vi ønsker i dette tilfellet at vårt laboratorium skal undersøke fremmedelementet, og prøve å kartlegge årsaken til avviket.

Dersom du har tatt vare på produktet, fremmedelementet og emballasjen ber vi deg sende dette til følgende adresse:

Nidar Forbrukerservice
Postboks 4483, Nydalen
0403 OSLO
Merk konvolutten med saksnr. 816739

Når saken er ferdig behandlet vil du motta en mail, samt en kompensasjon fra oss.



Med vennlig hilsen
Nidar Forbrukerservice


Meg: Jeg har desverre ikke tatt vare på platen med Crispo det gjelder, da jeg kjøpte den i forrige uke, og skulle nyte den til en film jeg hadde fått låne av en kamerat fra skolen. Jeg kastet den når jeg så at det ikke bare var sjokolade som fulgte med i pakken. Temaet ble først tatt opp i dag, da en annen kamerat av meg begynte å snakke om hvordan han bestandig var lei av at det var så vanskelig å vite om frukt var riktig modent når han kjøpte det i butikken, og fortalte en aldri så liten historie, hvor jeg da svarte med historien min om sjokoladeplaten jeg kjøpte med det lille sorte legemet i. Han rådet meg til å ta kontakt med Nidar kundeservice, hvilket jeg gjorde i dag. Jeg må igjen beklage at jeg ikke har tatt vare på sjokoladen, da jeg ser den kan være nyttig for dere.


Nidar: Hei igjen

Vi ønsker at produkter forbrukere er misfornøyd med sendes til oss på Nidar for nærmere undersøkelse. Vi har strenge kvalitetskontroller før et produkt forlater vår fabrikk, men i sjeldne tilfeller kan det dessverre oppstå en feil i produksjonen som ikke blir fanget opp. Vi er derfor takknemmelig for tilbakemeldinger fra forbrukere og at de sender oss emballasjen med innholdet det reklameres på. På denne måten kan vi gå tilbake til den aktuelle produksjonsdagen og evt. kartlegge avviket.

Vi forstår det slik at produktet er kastet og da kan vi dessverre ikke behandle saken som en vanlig reklamasjon. Vi håper at du er heldigere neste gang du kjøper et produkt fra oss.

En liten sjokoladehilsen kommer til deg i posten.

Ha en fin dag!

=============================

Skal legge ut bilde som bevis når jeg har mottatt sjokoladen