View Single Post
Godt sagt, Krakaren og paranoy!

Hvis man sliter litt psykisk kan salvia potensielt forverre disse problemene, uansett alder.
Det finnes masse eksempler på 15-åringer som har proppet i seg alt av drugs og klart seg
relativt bra, men det finnes også desverre minst like mange eksempler på det motsatte.
Du tar en betydelig risiko om du velger å eksperimentere med psykedelika og andre rusmidler,
og du bør gjøre deg opp en mening om "the juice is worth the squeese" først.

Hva er det du ønsker å få ut av en trip? Er dette "noe" som du ønsker deg verdt risikoen du
utsetter deg for? Veier dette ønskede utbytte tyngre enn de negative konsekvensene du
risikerer?

Mitt personlige råd til deg er: Vent. Etter all sansynlighet har du mange år ingen av livet, plenty
med tid til å eksperimentere med egen psyke. Når man er 15 er man enda et barn. Jeg er 22 og
enda et barn! Hvis du er interessert i å utforske ditt indre og andre dimensjoner, ta et meditasjonskurs.
Les filosofi, les om religion! Bruk tid ute i naturen, sammen med gode venner og din egen familie!
Få deg en dame, gå på fest, hør på musikk og nyt livet. LSD, salvia, sopp og andre droger kan du
tidsnok eksperimentere med siden. Jeg har tro på at disse stoffene kan gi oss mye, men jeg vet
med sikkerhet at de også kan ødelegge mye. Ta vare på deg selv.