View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil stikke hodet innom for å si stå på! Du er flink! Det kommer til å bli så mye bedre og følelsen av å ikke være avhengig er så fantastisk!

Var selv avhengig av benzo, long story short så hadde jeg legitim resept på valium, misbrukte den i form av at terskelen min for når jeg "trenger en" ble alt for lav, gikk så over på illegale og sterkere ting ettersom jeg ikke skjønte helt hva jeg faktisk gjorde mot meg selv og ble absolutt avhengig av følelsen av å ikke ha angst. På nedtrappingen min startet jeg på 40mg valium pga. jeg hadde tatt så høye doser av rivotril og xanor, og var heldig med at jeg har en lege som kjenner meg godt og stoler på meg, fikk da styre min egen nedtrapping, dvs. jeg gikk ned 2.5mg når jeg følte meg frisk nok til å klare å være litt dårlig igjen

Har nå resept på valium som blir brukt slik den skal, altså ved panikkanfall, ettersom jeg har kraftig angstlidelse pga. PTSD. Får selvfølgelig ikke en hel pakke i gangen, så bruket er mer kontrollert. Beste følelsen er at jeg kan nå bruke medisinen min slik den skal brukes, og klarer å håndtere normalt stress og dårligere tider uten å måtte snu til en liten hjelper. Både jeg og legen min forstår risikoen ved noe slik når det kommer til ex-avhengige, men har god kontroll, og jeg har veldig lav terskel over å varsle legen min om det skal oppstå et problematisk forhold igjen.

Går også på seroquel, men det er da som antipsykotika, og trenger dette for å holde beina på jorda