View Single Post
Jeg gidder ikke å kommenter det første du skriver, vi er uenige og kommer sikkert ikke til å bli enige av mer diskusjon. Men hvis bare 5 eller 10 tusen boliger kommer ut på markedet i byer så vil dette ha en dramatisk effekt på leie markedet.

Sitat av DumDiDum Vis innlegg

Riktig.. fordi det stoppa staten fra å redde bankene.. og eller EU fra å kaste mer lån på Hellas? Argumentasjonen høres fin ut, men hvis bæsjen treffer vifta så kommer man til å forsøke å ta pragmatiske hensyn.. desverre gjerne de som gjør at de rike taper minst mulig penger.

..og det heter forresten investere.. den feilen der ser ikke bra ut.
Vis hele sitatet...
Det er bra du tar opp dette, fordi under finanskrisen så fikk ikke enkelt personer noe hjelp. Staten gikk inn å støttet bankene, dette er noe de også kan gjøre hvis boligmarkedet sprekker. Men hvis du hadde noen kunnskaper om makro økonomi så burde du vite at det er først å fremst renten staten kommer til å bruke hvis boligmarkedet krasjer.

Det kan hende jeg ikke gjorde det klart nok i det jeg skrev før, men grunnen til at jeg tror at markedet ikke kommer til å få en korreksjon men kommer til å krasje er at så høy avkastning man har på boliger nå fører til en stor grad av spekulasjon. Det kommer selvsagt ikke til å bli et krasj av samme dimmensjoner som det vi nettopp har vert igjennom, men jeg tror det kommer til å krasje.