View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Finnes det noen bedre grunn til å gjøre opprør enn under sånne forhold?

Hva slags politikk de (folket) ønsker for landet sitt for bli deres sak, men at de finner seg i å bo og leve med et så råttent og
korrupt lederskap og med noen få ekstremt rike på topp er ganske utrolig for de er jo ikke en gjeng forvirrete høner, men et
stolte og sterkt folk i et land med lange tradisjoner.
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke, men poenget mitt er at det er billig for oss å synse om, vi som sitter her. Folkene bak roret i Norge gjør kanskje ofte en slett jobb, men den inkluderer ikke å aktivt knerte deg hvis du er frekk. De gjør ikke alltid det "folket" ønsker eller trenger, men de befatter seg i hvert fall noenlunde med det. Russland driter i hva folk mener, selv sine egne folk.

Jeg skal absolutt ikke krangle på at enhver støtte eller tilsynelatende støtte til Putin-regimet er feil og gjerne kan unngås. Men jeg skal heller ikke sitte her og late som om jeg hadde vært først ut på gata med hjemmelaget molotov hvis Støre flippet til diktator og begynte å torturere/myrde folk.

Russland har undertrykket egen befolkning i ca. sin hele historie, aldri hatt nevneverdig demokrati, aldri hatt særlig respekt for en hel haug menneskelige verdier. Det er rett og slett veldig urealistisk å kreve at helt vanlige folk skal legge seg ut med noe sånt. De som gjør det likevel har absolutt all føkkings respekt fra meg, så klart.