View Single Post
Sitat av KarlsenK Vis innlegg
Ser ut som du har peiling så derfor spør jeg her: jeg har en KMM 770, dette er jo en nyere modell. Er det Svensk motor i denne, og har du noe spesifikke vedlikeholdstips?

Den har dessverre blitt kjørt litt hardt med for mye tung deig noen ganger. Dette var når fruen lekte seg på kjøkkenet helt til jeg oppdaga hva hun drev med mens jeg var borte på jobb..
Vis hele sitatet...
Kmm770 er nok laget i Kina desverre, den siste ekte britiske serien er 200 serien, alt etter er vel enten delvis laget i Kina og stablet ihop i England eller 100% laget i Kina og er derfor i en helt annen (lavere) divisjon når det kommer til kvalitet og holdbarhet..

På jobben min har vi tatt knekken på 3 moderne kenwood maskiner iløpet av 4 år, til gjengjeld har jeg i mitt eie 1 maskin som er rundt 50 år som enda er i om ikke daglig bruk men i allefall flere ganger i uka.. Har også en chef variant som er 35 år og går som ei klokke 🙂

Svensk motor tror jeg aldri det har vært i kenwood sine kjøkkenmaskiner, mulig du tenker på electrolux/ankarsrum? De lager forøvrig også kvalitetsmaskiner 🙂

Denne eneste svenske koblingen jeg kommer på er at kenwood solgte en del maskiner til Sverige hvor de ble rebrandet og solgt under merkenavnet "hugin" i egne farger osv, forøvrig pene maskiner de og 🙂

Hvilke symptomer har maskinen din?