View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Alle er forskjellige, men vil gjerne dele mine tanker om min opplevelse rundt dette.

Jeg er på dag 127 helt uten, ble faktisk inspirert av tråden. Etter ca 1,5-2 mnd fant jeg utrolig stor glede i livet edru igjen. Det sosiale livet mitt ble bedre en det hadde vært på flere år. Begynte å gå på fester med venner, møtte en jente som var edru på festen og er mer lykkelig nå en noen sinne. Veien her har vært utfordrerne.

Sikkert lettere for meg å slutte etter flere års bruk med daglig veldig små doser (0.05-0.1), pga fikk ikke glede av å røyke lenger. Begynte å trippe på meget små doser, fikk angst og negative tanker.
Alt skjedde etter en forferdelig førstegangstrip på syre i sommer, men fikk rikelig lærdom av det: beskjed om å ikke ta livet for gitt, og faktisk begynne å leve livet uten tåka. Å ta sjanser uten å leve i noia for å bli tatt av politiet og miste jobben. Ironisk nok førte trippen i selvskading, sykehusinnleggelse og prikk på rullebladet for bruk, mistet jobben og dama lol. Havna i en eksistensiell krise.

Men var nok det jeg trengte for å slutte. Hver gang noen er fjerne så legger jeg alltid merke til hvordan rusen påvirker dem, spesielt det negative. Noen blir veldig glemske, noen får skikkelig stoner stemme, noen bruker ekstremt lang tid på å tenke, snakke. Sosialt samspill blir ofte redusert, ikke kjappe i tankegangen, trette og henger ikke helt med i sosiale situasjoner.
Hver gang kompiser er fjerne, blir jeg lettere irritert på dem, dømmer dem (i hodet mitt) uten at jeg ønsker dette. Føles ut som de blir veldig "roboter", de gjør og sier det samme hver dag og blir veldig låst til rutinene sine, men virker glade og chill da. Bare ikke helt "med". Tror det er pga mine egne erfaringer. Skjønner dem godt da, sier ikke noe særlig til dem om det. De må vel finne ut av det, og livet, selv.

Det som motiverer meg til å holde meg rusfri i dag er å tenke på hvor ufattelig og usannsynlig livet er. Livet i seg selv er en tripp. Ikke ta det for gitt. Å ruse deg kan gjøre deg glad, tilfredsstilt og/eller fornøyd. Men er målet ditt her i livet å være fornøyd? Jeg fant ut at for meg, uten rus, er det er greit å føle seg dårlig noen dager og bedre andre dager. Det å gi livet mening er viktigst for meg, og det er vanskelig for meg i tåka.