View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hva jeg har innsett etter 20 år som rusnyter med en stor krets av andre brukere er at jeg skulle ha trodd litt mer pp den propagandaen jeg bare trodde var skremsel fra de streite med kjip agenda. Altså ja ikke no tvil om at hovedårsaken til at f eks cannabis er ulovlig er pga kapitalisme for mange industrier som i dag lever som de rikeste hadde ikke overlevd om cannabis var lovlig og anerkjent på alle sine bruksområder men det er ikke reint få som har endt opp med depresjoner, selvmord, paranoia, schizofreni og ruspsykoser heller så mye av skremselspropagandaen er rett desverre

Andre rusmidler som kokain, mdma osv kan også permanent ødelegge hjernen har sett dette mange ganger og fra den tid jeg hang i turemiljøet kan jeg telle 7 i nærmeste krets som tok livet sitt fordi mdma brant opp deres egne . lykkehormoner. Og et knippe som ble deprimerte av piller og endte livet på den måten etterhvert. Folk som var psykisk friske men som hjernen ble så fucked av på dop. Inkl min egen først nå etter å vært nykter i noen år har jeg fått tilbake livet men sliter mye med paranoia, angst og vrangforestillinger enda


Å ruse seg for spenningen eller underholdningen sin skyld er ikke noe ansvar som skal lempes over på helsevesenet der alvorlig syke pasienter fra før blir nedprioritert. At staten skal tilby alle over 18 å prøve dop som godteri er helt fjernt, rusmidler er ikke brød og vann vi trenger og det er heller ikke statens felt å tilby underholdning som potensielt kan lede til negative og fatale følger for individet og de rundt. Du høres ut som sånn vi tenkte når vi trodde vi var smarte og samfunnsreflekterte på ungdomsskolen og videregående men det der er så lite gjennomtenkt tanke for er åpenbart at det ikke er bra når man tenker litt lengre enn sin egen (ofte uansvarlige og destruktive) interesse.

Men om noen psykiatere hadde ønsket å få et slags ekstra løyve som tripsitter som en behandlingsform i terapi hadde det vært helt ok om de kunne veilede under lsd tripper for å løse opp i traumer. Har ingen tro på at dette er noe som kunne bli tilbudt hvem som helst men som et fåtall ekstra egnede kunne tilby i sin praksis til ekstra egnede pasienter, som med tradisjonell sjamanisme. Mikrodoser lsd har en god terapeutisk effekt uten negative ettervirkninger så lenge bruken begrenser til bare et par ganger.