View Single Post
Hei,

Jeg befinner meg nåværende i en ganske kjip situasjon. Jeg er en høyskole student som tar utdanning i en kreativ retning. Gjennom studie så får vi bruke utstyr av skolen i bytte mot at vi kvitterer ut på navn. Vi har et lagerrom åpent 3 ganger i uka hvor vi kan levere og leie ut, ellers er selve rommet kun tilgjenglig for oss på linjen og ansatte på skolen. I rommet er det oppholdsskap og mulighet for å lagre utstyr til det er mulighet til å kvittere inn utstyret. Jeg la fra meg utstyret i dette rommet (som er låst med begrenset tilgang som nevnt ovenfor) og fra tiden jeg la fra meg utstyret til det skulle leveres så manglet det utstyr (et par dager). Altså, noen har i etterkant gått inn og tatt det før jeg rakk å kvittere det inn på fastsatte dager.

Lærer ønsker nå å fakturere meg for tapt utstyr (nesten 10 000kr), noe som jeg ikke har råd til. Vi har vært en gruppe på flere elever som har brukt utstyret under prosjektet, men det er bare mitt navn som er registrert på papiret og de andre nekter å hjelpe meg økonimisk. Utstyret er forsikret og jeg lurer da på om jeg har noen sak her. Må jeg betale for tapt utstyr, som var innlåst (men ikke kvittert inn) på skolen? Kan jeg nekte å betale? Det er jo forsikret mot skade og tyveri og jeg la det ikke akkurat fra meg i det åpne...