View Single Post
Om jeg var i en ansettelsesprosess og fikk inn en kandidat med snitt på D så ville den røde lampen lyse. Snitt på D tilsier i min verden at det er gjennomgående mangler i kunnskap og innsats i forhold til en B student. Kanskje ville jeg sjekket om D studenten hadde for stort fokus på jobb ved siden av studier, eller andre ting som kan telle positivt. Her ville det kanskje også vært aktuelt å foretatt en liten "real time test". Gitt kandidaten en relevant oppgave som skulle løses og undersøkt hvordan det ble løst og om resultatet var bedre enn forventet av en D student.

Om inntrykket likevel ville vært manglende innsats, dedikasjon og kunnskap så ville jeg på en høflig måte be kandidaten ta kontakt senere. Det er ikke nødvendigvis slik at en D student gjør en dårlig jobb men personlig så hadde jeg ikke tatt sjansen om jeg hadde bedre kandidater å velge mellom. Kanskje et år eller to senere med mer praktisk arbeidserfaring så ville D studenten være en mer attraktiv kandidat da på basis av prestasjoner i annen jobb.

Umiddelbart ville jeg ikke vektlagt UIO kontra UIA, jeg ville først og fremst sett på resultatet. Det er et hav av forskjell på B og D.
Sist endret av frtoretang; 5. juli 2017 kl. 20:12.