View Single Post
Hei!

Dette er ikke noe jeg kan, jeg bare prøver å tenke på hva jeg selv hadde gjort.

For jeg tror dette er et todelt problem, det ene hvor politiet vil vite hvor du er (mulig de er pålagt det), og det andre at de stopper bilen din på automatikk - som jeg reagerer på.

Du sier:
Sitat av owihoyooho Vis innlegg
politiet ransaker bilen min sånn 1-2 gang i mnd samt tester meg for ruskjøring og div. De dukker opp på døra til folk jeg kjenner og spør etter meg og stopper meg uten unntak hver gang de ser meg når jeg er ute og kjører.

Får politiet opp disse sakene på meg når de søker opp regnr på bilen min selv om disse sakene blir henlagt?

Selv om det er lovstridig har jeg registrert meg som UFB(uten fast bopel) selv om jeg har bopel.
Vis hele sitatet...
Første sak først:
Det fremstår for meg som rimelig klart at de vil vite hvor du bor, og om du går rundt med mobil-telefon så kan de spore den. Kanskje ikke en sammenheng, men i alle tilfeller så tror jeg du vanskelig kan unngå at de ønsker å lokalisere deg. Dette kan også være en del av grunnen til at de ransaker bilen din, men:

Andre greie, politiet har fått automatiske nummerlesere som plinger opp at du er under mistanke.
Da har de sikkert en eller annen kategori for deg som gjør at de sjekker bilen din.
Det fremstår for meg - men jeg kan ikke juss - som noe en advokat kunne hjulpet deg med å fått fjernet, fordi det kan argumenteres at det er trakasserende.

Politiet kan faktisk gi seg med plaging, bare man sender et brev fra advokat.
De prøver seg ofte, nemlig.

Mer enn det har jeg ikke tanker om.

Eller, hvis det er bare skjule mobil, er det Faraday-poser som kan brukes: http://www.teeltech.com/mobile-devic...-faraday-bags/
Sist endret av [Present Day]; 11. februar 2017 kl. 18:44.