Tråd: Komme seg inn
View Single Post
God kveld, kjære medfreaks.
I det siste har jeg slitt med et problem, har grublet og fundert, men kommer ikke fram til noe konstruktivt svar som jeg faktisk tror kan gå selv.
Saken er som følger: Jeg må komme meg inn i en bygning. Ikke for å stjele eller begå noen som helst form for kriminalitet, kun for å observere. Bygningen er derimot som en festning, jeg finner rett og slett ingen vei inn. Tenker da ikke på dører osv, jeg vet hvor inngangen er. Problemet er at jeg ikke kommer meg forbi resepsjonen. Sitter på plantegninger over hele bygget. Har flere ganger vært inne i bygget, men som sagt så stopper det ved skranken/resepsjonen. Jeg pleier alltid å finne en god grunn til å komme meg på innsiden av plasser jeg absolutt ikke burde være (social engineering), men denne sliter jeg virkelig med.
Skjønner at dette virker diffust, men jeg kan ikke gi flere spesifikke detaljer angående bygningen, men la oss ta utgangspunkt i at sikkerheten er på høyde med en bank. Hvilke mulige unnskyldninger finnes det? Hva kan jeg utgi meg for å være? Har tenkt igjennom alle yrker fra A til Å, jeg er blottet for kreativitet akkurat denne gang. Er ikke noe problem for meg å spille skuespill, ei heller å prate med de ansatte. Er rådvill og trenger hjelp. Vær så snill!! Alle tips mottas med den største hengivenhet - til og med den enkleste idé kan få den mentale ballen til å rulle

Fortsatt fin kveld!