View Single Post
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Alle dere som snakker så heftig høyt om at det å stjele programvare IKKE er så ille:

Disse argumentene er svært underholdene, men holder ikke:

- alle andre gjør det (slik snakker barn for å unngå ansvar)
- det er en menneskrett (LOL) å stjele programvare
- de som lager programmene taper ikke på det/lider ingen nød......(logisk brist)
- jeg har ikke råd så jeg MÅ stjele det (klipp deg å få jobb)
- det finnes VÆRRE ting enn å stjele programvare så derfor gjør det ikke noe at jeg gjør det (idiotisk argument)


Nå virker det faktisk som endel freaks faktisk KJØPER programvare etc, noe som er gledelig, positivt og voksent. Mye barnslig argumentasjon her må jeg si, ville stått mer respekt av det hele om folk ikke "finner på" argumenter som skal gjøre det så "greitt og lovlig" og stjele.
Vis hele sitatet...
Hva med "De har ikke en god demo/prøveversjon, derfor piratkopierer jeg det før jeg kjøper det, så jeg kan sjekke om det er bra eller ei, og om det er verdt min investering eller ikke."?


Har selv piratkopiert Windows, da jeg ikke hadde nok til og kjøpe det (før du skriker "FÅ DEG EN JOBB!"; Jeg var 11 for pokker.) men har nå en MSDN lisens pga. min onkel

Musikk/film nedlaster jeg ofte ulovlig, pga. det ikke alltid er mulighet for å kjøpe det lovlig, eller nedlaste det lovlig.

(Med feks. Netflix kan man ikke lagre det lokalt, som kan være ett problem dersom jeg feks. vil ha det til en bilreise, spotify har jeg også gitt opp på, da favorittartisten min ble borte kjempelenge, samt at de ikke har alle artistene jeg liker og høre på.)

Kan jeg kjøpe det, gjør jeg som regel det.
Kan jeg ikke anskaffe det lovlig, hva pokker skal jeg gjøre da? Drite i favorittartister? Snevre inn filmvalg?
(Og jo, en siste grunn til at jeg avskyr DVDer i forhold til piratkopiering)

Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Hvis du sniker deg inn på en konsert, har du STJELT en bilett da?
Vis hele sitatet...
Offtopic: Du har jo i basisen stjelt til deg en plass..

(kanskje ikke så merkbart om det ikke er seter, menmen)