View Single Post
JEHB's Avatar
Trådstarter
223
Sitat av Jorg Vis innlegg
Dette er jo velkjent blant de fleste at dette stemmer, vellykkede liv med sikkerhetsnett osv forhindrer avhengighet. Men her har jo kompiser faktisk synes det har blitt så gale at de har sagt ifra, ofte så har gutter også en veldig høyere terskel før man sier ifra om slikt så jeg vil tro dette forbruket til TS faktisk har en negativ innvirkning på livet hans. Det at han kanskje trekker seg vekk fra kamerater, blir mindre aktiv, isolerer seg mer, osv. Nå sier jeg ikke at dette skjer, men jeg ville tatt advarselene fra kompisene dine seriøst og eventuelt prøvde å roe ned på antall dager i uken, i det minst tatt meg en god pause på 3-4 uker og prøvd å få reflektert litt over livet.
Vis hele sitatet...
Vil bare svare på dette med å si jeg er minst like sosial og isolerer meg ikke i det hele tatt. Det er vel helst han ene kompisen min som har sagt ifra på denne måten:
Du tror ikke du røyker litt ofte?

Men sånn som jeg ser det nå så synes jeg personlig at det ikke er et problem. Jeg har også mye selvinnsikt og kjenner flere som har tapt livet sitt til rusen. Ikke hasj rusen men gjerne tyngre stoffer. Jeg har for mye ting i livet jeg må gjøre edru og har ingen interesse om å ruse meg hele tiden.

Jeg leter konstant etter tegn til å roe det ned da jeg er veldig obs på dette. Derfor jeg tok å la ut innlegg her for å høre om dere delte de samme tankene som meg eller kompisen min. Ser det er ganske splittet her inne.

Jeg er også usikker på hvor seriøst kompisen min mente det da han nevnte det i en gruppechat i discord midt i en kamp hehe. Men reflekterer over alt og har tenkt mye over det.