View Single Post
Praetendere
Jorg's Avatar
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Vet du hva jeg tror da? Jeg tror som oftest det er mennesker med svak psyke og psykiske problemer som søker rus, og problemene kommer deretter.

For eksempel - Jeg tror at et velstående menneske fra et velstående miljø ikke har de samme bivirkningene av et gitt stoff X sammenliknet med et menneske som har opplevd omsorgsvikt, vold i hjemmet, fattigdom, ensomhet, uavhengig av hvilket psykoaktivt stoff som blir inntatt. Majoriteten av rusbrukere tror jeg er fra sistnevnte, som gjør sammenlikningen umulig.

Du skriver alt med måte. Det er DIN definisjon at "røyke hver dag" blir for mye.

La meg stille spørsmålet annerledes. Du har 7 joints til disposisjon per uke. Du kan enten velge å ta en hver kveld før du skal legge deg, eller du kan ta alle 7 på en lørdag. Hva er verst, og hvorfor?
Vis hele sitatet...
Dette er jo velkjent blant de fleste at dette stemmer, vellykkede liv med sikkerhetsnett osv forhindrer avhengighet. Men her har jo kompiser faktisk synes det har blitt så gale at de har sagt ifra, ofte så har gutter også en veldig høyere terskel før man sier ifra om slikt så jeg vil tro dette forbruket til TS faktisk har en negativ innvirkning på livet hans. Det at han kanskje trekker seg vekk fra kamerater, blir mindre aktiv, isolerer seg mer, osv. Nå sier jeg ikke at dette skjer, men jeg ville tatt advarselene fra kompisene dine seriøst og eventuelt prøvde å roe ned på antall dager i uken, i det minst tatt meg en god pause på 3-4 uker og prøvd å få reflektert litt over livet.