View Single Post
En skal ikke glemme at noen har mer bagasje enn de greier bære. Da er det kanskje ikke særlig realistisk å leve uten rus. Jeg vet jo ikke om det gjelder lillebroren her. Men det kan være en årsak til at han ruser seg. Og noen må en bare akseptere at de vil leve et liv i rus for de takler ikke livet uten rus. Og da må en tenke at slik må det ikke nødvendigvis være i all fremtid, men aksepter at rus er en del av livets hans nå.

Idag kom det nok et brev i posten fra politiet( Zzz...), denne gang et forelegg på 1500kr til broren min hvor han hadde kjørt i 115km i timen på en 80 sone.
Vis hele sitatet...
Men var det brevet sendt til deg? Neppe. Han er 26 år gammel vel? Da skal du vel strengt la være å se i posten hans. Uansett hvilket stempel det er utenpå konvolutten. Om du ikke takler posten hans så ta det opp med ham og be han benytte annen postadresse, Feks postboks. Det vitner ikke veldig om at du respekterer border'n når du bare åpner posten hans.

Føler det du gjør med posten hans illustrerer hele din holdning til hvordan du møter din bror. Du tror du er så mye til hjelp men du gjør jo ting så feil at broren din må bli fryktelig lei og sliten av deg. Er resten av familien på samme vis? Du kan ikke åpne posten hans. Men du kan fortelle ham om det nå har samlet seg opp endel post, og du har sett at noe av det er viktig. Da kan du tilby å hjelpe ham med å åpne brevene om han har fått "postkasse-skrekk". Om han ikke ønsker hjelp så får du bare hende over posten og respektere det. Ja respekt er vel egentlig det jeg føler nesten mangler i måten du er på rundt broren din. Han er sjuk på et eller annet vis. Du er frisk. Greit nok at du ikke liker det han driver med, men du må kunne respektere ham for det vel?