View Single Post
Gjest
Trådstarter
198
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Hvis han aldri opplever noen konsekvenser av slik antisosial atferd, så vil han bare fortsette.
Jeg tror muligens tough love er det eneste som hjelper.
Eventuelt kan en håpe på at din bror låner penger av noen som ikke tar så "lett" på slik adferd, altså at din bror opplever betydningen av ordet konsekvenser.

Jeg synes synd på deg som har en slik bror, men flott og se at du du hvert fall prøver å endre han.
Vis hele sitatet...
Takk. Jeg er også helt enig med deg. Han har fått alt for lette konsekvenser. Av og til forstår jeg meg heller ikke på staten, Alle de gangene han har blitt tatt med hasj, kjøre uten lappe, kjøre i ruset tilstand og alt det der, og kunne fått noen enkle bøter(hvorfor har han ikke kommet i fengsel enda??). Når han ser at han slipper unna så lett, så fortsetter han bare som du sier. Hadde dette vært i et annet land hadde han for lengst havnet i fengsel. En god del av skylden legger jeg som sagt på staten.

Den andre som også skal ha en stor del av skylden er selvfølgelig min far, som mange ganger har betalt bøtene hans i "håp" om at han skal lære av feilene og forbedre seg. Men dessverre som du sier, han har tatt alt for lett på slike ting.


Sitat av EvilSink Vis innlegg
Tror det beste for han og dere er å kutte kontakt. Noen folk skjønner det ikke uten en ordentlig wake-up call.
20.000kr og stjeling av biler kommer bare til å ende opp med at det kommer folk på døra, og da er det knær som ryker.
Vis hele sitatet...
Kutte kontakt på hvilken måte? Jeg bor ikke hjemme(er på ferie her bare). Ellers utenom det prater vi aldri og har null kontakt. Eneste "kontakten" er vel bare at vi er venner på facebook.

Er ikke meg det trenger å være synd på, men foreldre mine og den minste lillebroren min(han klarer seg fint han også, blitt en stor kar han).

Men er ikke gøy å komme hjem på "ferie" og samme shittet skjer hver eneste gang.
Sist endret av random512377; 11. april 2020 kl. 22:05.