View Single Post
Sitat av aricz Vis innlegg
Det jeg mener er svada, er sakens kjerne. At han fikk varsel om en inspeksjon som skulle skje på en mandag, fredagen før. For de fleste av oss som ikke har en shaite å skjule, betyr ikke dette en dritt. Men fordi det var litt av hvert inn i bildet, ble dette plutselig en sak. Og jeg antar også at fordi denne karen vil fortsette med ulovligheter i sin leilighet, gjorde denne saken enda større av den grunn. Han vil jo selvfølgelig vite når neste inspeksjon er, og det med god tid til å rydde opp etter seg. Denne antakelsen kan være feil, men også en antakelse det kan være vanskelig å innrømme for seg selv, og ovenfor andre.

Og forresten, er man blitt enig under enhver tvil, at denne samskipnaden faktisk brøt regelverket? "Rimelig tid" er en luring. Selvfølgelig, får han en beklagelse fra dem, GG.
Vis hele sitatet...
Den initielle irritasjonen oppstod som følge av at jeg måtte reise før planlagt, og ja, den var relatert til sexleketøy og hasjrusk. Narkotika pleier jeg ikke å ha der, men forøvrig har det ingenting med noenting å gjøre.

Den gangen var det hasj, neste gang er det kanskje konfidensielle dokumenter som ligger fremme - dokumenter jeg har signert på at ingen andre skal se. Hva om det er en med litt teknisk kompetanse som bare tar seg et lite bilde av det som ser litt interessant ut??

Personen som låser seg inn er alene, han har ikke gjennomgått noen form for sikkerhetsklarering eller annen garanti for skikkethet. Det er simpelthen en helt vanlig dimling som like gjerne kunne sittet bak kassa på kiwi. Men nå er han altså i mitt hjem, uten at jeg har hatt mulighet til å rydde.

"Rimelig" tid er vel og merke en luring, men så "lur" er den ikke. Det er INGEN virkedager mellom tidsrommet, det er helg imellom, og informasjonen er ikke formidlet på en måte som forsikrer om mottakelse av beskjeden. Samtidig blir 1 uke anbefalt i loven, så her er det som du sier: "GG".

Dette er et lovbrudd, enkelt og greit. Hvor lite alvorlig du måtte mene at det er, eller hvor mye studenter pleier finne seg i det, det driter jeg faktisk litt i.
Jeg vet at det er praksis at studenter finner seg i disse overtrampene, på samme måte som jeg vet at det er praksis at snørrunger finner seg i at politiet ransaker bilen deres fordi dem ser shady ut. Det betyr ikke at jeg trenger finner meg i noen av delene.

Og selvfølgelig handler ikke dette om at jeg skal ha narkotika der! Hvis jeg ville ha narkotika der så gjør jeg selvfølgelig ikke meg selv så interessant som jeg gjør ved å sende en slik mail. Nå kommer de vel til å komme ved første anledning, og om det hender at vedkommende snoker - da snoker h*n definitivt på neste besøk.

Foreslår forøvrig at dere som ikke ser problemet med at noen skal låse seg inn til dere på vilkårlig tidspunkt venter med å uttale dere til etter å ha flyttet ut av gutterommet. Det finnes andre ting enn knark som krever privatlivets vern. Forhåpentligvis har dere begynt å gjøre dere kjent med begrepet "prinsipper" innen den tid også

Sitat av aricz Vis innlegg
Hehe.. vel.. hvor har du det fra?
Vis hele sitatet...
Dette vil være innlysende for enhver person i ovennevnte kategori (ute av gutterommet).

Men; Tusen takk for utrolig mange gode svar her i tråden! Går i samme fellen som så mange andre, henger meg opp i idiotene og lar tråden utvikle seg til å forklare snørrvalper hvordan verden henger sammen.
Sist endret av Tøffetom; 31. oktober 2015 kl. 04:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.