View Single Post
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
321
Retten til privatliv er såklart viktig. Ikke fordi man nødvendigvis skal ha tid til å utføre ulovligheter i sitt eget hjem, men heller det at det man kan foreta seg ting som kanskje ikke er så akseptert av den generelle masse. Man skal ha rom til å utføre disse handlingene, synes jeg. Og der tror jeg de fleste av oss er enige.

Men her er det snakk om en studentleilighet. Leid gjennom en samskipnad. De gir deg en leiekontrakt du skriver under på. Nå aner ikke jeg hvilken samskipnad Tøffetom er gjennom, men han bør/burde lese gjennom den kontrakten. Viser det seg at den leiekontrakten fra samskipnaden han leier gjennom, er i mot hans prinsipper, bør han finne seg en annen plass å bo. Står det ingenting om varsel for inspeksjon, må han jo bare se på husleieloven. Så enkelt, og så vanskelig er det.

Det som er problemet med lovverket til husleieloven er jo den vage antydningen til "rimelig tid". Det er en lov som er laget for å tøye til enhver sin fordel. Jeg er fortsatt usikker på om samskipnaden Tøffetom leier gjennom, har gjort noe ulovlig.