View Single Post
Jeg synes det er rart at folk tydeligvis synes det er OK at andre bare skal kunne gå inn i din leilighet - på kort varsel. I mine øyne er mitt bosted noe av det mest private og om folk skal inn der skal det være på mine prinsipper. Altså enten at jeg inviterer de, eller så må utleier spørre i så god tid. Og fredagen før helga, når du skal komme på mandag er ikke lang tid. Det er 1 virkedag - og det kan godt være man er bortreist den helga. Minst 1 uke i forveien burde være å forvente.

Om det er krise, altså ting som ikke kan vente. så har man jo forståelse. Men om det bare er for enkle inspeksjoner og lignende burde kan forvente at de klarer å planlegge såpass at de kan gi varsel i god tid.

Dette "det er greit, for jeg har ingenting å skjule" forstår jeg meg ikke på. Det er jo samme argument folk bruker for å si det skal være greit at staten overvåker folk. Føler det er like teit i begge senarier. Retten til privatliv er viktig, og om vi faktisk ønsker å beholde privatlivet vårt må vi tydelig si ifra at vi ikke finner oss i at andre krenker dem.