View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Sexkjøp er uetisk og jeg forsvarer ikke og blabla men det blir og jævla mye ekstra moralisering etter hvert. Folk står ikke for sine egne prekener en gang. Hvis alle er så sikre på at dem er moralsk overlegne så er det jo rart med anonyme folk over alt.

Så hva tror vi? Kommer kjøperne til å la seg overbevise denne gangen eller er det bare mål i seg sjøl og få sånne tråder til å spore av?
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om å piske opp stemningen, ha "moralsk overlegen holdning", føle seg bedre enn, eller moralisere. Det handler om at dersom man diskuterer en sak så vil mange mennesker faktisk kunne endre sitt standpunkt, fordi de får ny informasjon, leser studier de ikke kjente til eller fordi de fikk testet sine egne tanker og kanskje ser sine holdninger i nytt lys.

Jeg var selv der at jeg ikke så på sexkjøp som et veldig stort problem for grupper som ikke fikk dekt sine seksuelle behov. Feks handikappede.

Men der endret jeg standpunkt fordi jeg leste nyere forsking, leste hva prostituerte selv fortalte osv.

Mine tanker og holdninger rundt prostitusjon stopper ikke prostitusjonen. Men kanskje kan jeg om jeg deler årsakene til at jeg tenker som jeg gjør få andre til å endre sin tankegang og sine holdninger? Og hvem vet, så sikt så blir det kanskje mange nok til at det gjør en forskjell?

Men om jeg skal være helt ærlig så tviler jeg vel på at det blir særlig endring. Til det er mennesker for enkle å friste, for lette å manipulere og fortjenesten på prostitusjon for stor for griske bakmenn.

Men at feks en ensom mann skal føle at det er hans rett å betale noen for å dekke hans behov på tross av at han gjennom sine handlinger holder nede et annet menneske og bidrar til sikre at livet til den prostituerte gradvis blir dårligere og dårligere det tenker jeg er feil. Selv om ensomhet svir. Så gir det ingen rett til påføre sin smerte på andre.