View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av LuxAeterna Vis innlegg
Jeg tror vi alle kan være enige om at grensekontroll bør innføres å hvis det virkelig er så ekstremt krenkende at en toller skal se gjennom tingene dine bør du revurdere om du bør reise i det hele tatt. Jeg personlig er mye mer redd for hva en nav-ansatt kan finne ut om naboen i sine registre men det er en annen sak.
Vis hele sitatet...
For det første utelukker jo ikkje ei bekymring for grensekontrollen ei bekymring for at NAV har for vide fullmakter.

For det andre så er reiseforbod eit problem. Ta t.d. jouranlistane som jobba med Snowden-saka. Dei måtte reise dit Snowden var - og måtte gjerne ha med seg informasjon som dei ikkje ville at myndigheitene skulle kjenne til.
Sitat av LuxAeterna Vis innlegg
At det er så forbanna farlig at en toller ser hva som er på minnepenner, harddisk osv er en veldig liten bagatell i line øyne. Hva er folk redd for? At dem skal oppdage ulumskheter og du blir nektet adgang til landet?
Vis hele sitatet...
Nei, for min del er det meir av prinsipiell art: det grenser til tankepoliti å ville sjekke kva inforamsjon ein har med seg. Viare er det litt dødfødt, ettersom dei fleste land har internett. Bokbrenninger er noko totalitære regimer driv med.