View Single Post
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
Prøver alltid å behandle andre bra, og har stor forståelse for at dette er folk som sliter mentalt. Det jeg ikke har en like god forståelse for er påtvunget å henvise til dem etter hvordan de føler seg, om det sårer følelsene deres så må vel det gå på deres kappe? Har et godt backet opp perspektiv på dette, da mye av det jeg forholder meg til er uttalelser fra eksperter og forskning, men siden den bryter med det politisk korrekte har dette blitt hysjet ned og mange har mistet sine stillinger for å være kritiske til dagens utredning og behandling av kjønsdysfori. Der er en del beviser som viser at majoriteten med kjønnsdysfori kommer ut av det etter endt pubertet dersom de har fått grundig psykisk hjelp for det de sliter med, og dette synes jeg er en bedre, mer human metode å takle problemet på enn å ukritisk sette barn på en ny, og i beste fall eksperimentell form for hormonblokkere osv.. Jeg ønsker som de fleste andre disse folkene alt godt, men er skeptisk til at dagens løsning er den beste.
Vis hele sitatet...
Du ser ut til å ikke helt sette deg inn i hvordan en person som er født i feil kropp reagerer når alle andre rundt insisterer på at de tar feil.
Så, jeg mener vi med godt overlegg kan si at en person i den situasjonen blir mye mer preget av å bli tiltalt på feil vis, og da synes jeg vi andre som ikke sliter med en såpass stor belastning kan være litt imøtekommende.
Du bagateliserer hele greia, språket du bruker insinuerer at hvordan de vil tiltales er avhengig av dagsformen, noe som er totalt pølsevev.

Det er selve identiteten til denne personen du driver å tråkker på når du skal være så bastant og umulig at du ikke bare kan kalle folk det de vil bli kalt.

Igjen kommer du med en påstand om at synet ditt er backet av forskning, hvorfor i det hele tatt gidde å nevne det når du ikke legger ved disse kildene? Spesielt nå som jeg akkurat har klaget på at du gjorde det samme i din forrige post?

Klart, det er mye nyanser inn i bildet som krever mer forskning, og jeg deler synet om å være forsiktig med hormonbehandling/blokering i tidlig alder, men det overlater jeg til ekspertene. Diskusjonen vi hadde var om du skal kalle en transkvinne mann, noe jeg er dypt uenig i.

Sitat av FreakyJohn Vis innlegg
https://jamanetwork.com/journals/jam...rticle/2791253
Her er en studie som viser over 2.000 tilfeller av hjertefeil, som oftest blant yngre og friske mennesker, i perioden etter vaksinasjon. For meg så er tallet alt for høyt til å forsvare det trykket og presset som var for å vaksinere alle. Men påstanden til en annen over her om at denne "konspirasjonen" kom til verden etter studiene stemmer ikke, meg selv og mange andre har latt vær å ta vaksinen blant annet på grunn av frykten for hjertefeil..
Om jeg oppfattes krass så beklager, men dette er tema som jeg fort kan ta av og bli veldig passionate om, fordi menneskets frie vilje og rett til å leve basert på sunn fornuft uten å bli styrt i alle himmelretninger er for meg det mest prekære problemet vi har idag.
Vis hele sitatet...
Er dette noe som skal bevise "konspirasjonen"? Har du lest rapporten?
Dette er noen få tilfeller av myokarditt og periokarditt, altså en betennelse av hjertemuskel og hjertepose respektivt. Å kalle det "hjertefeil" er særdeles fordummente og generaliserende begrep.

Dette er altså de samme bivirkningene som ble rapportert over alt at unge menn hadde sjanse for å få. Det skal også nevnes at til og med de værste tilfellene bare resulterte i et lite sykehusopphold og friskmelding.

Det du kaller "sunn fornuft" ser resten av oss på som stahet og antiintellektualisme. Det er triksene til konservative, religiøse og populister som sammen med noe russisk innflytelse har klart å spre dritten rundt kloden.
Verden er en kompleks plass, og folk vil ofte trekkes mot "det enkle", "slik det var før i tiden" (her bør nevnes nostalgifaktor i menneskelig hukommelse, vi har lett for å glemme de kjipe detaljene og glorifisere de gode minnene).

Det enkle er ofte ikke det beste, spesielt når det gjelder komplekse tema som berører hele samfunn, medisin og klimaforskning. Og det krever tid og energi å sette seg inn i. Mange mennesker vil da heller trekkes mot den karismatiske lederen som har en "quick fix", det rare er jo at historien har vist oss gang på gang at slike ledere alltid lyver, og aldri får til det de påstår.