View Single Post
Trådstarter
258
Sitat av Susannne Ufør Vis innlegg
Støtter det andre har skrevet tidligere her om at selvtillit er viktig. Du får ikke selvtillit av å ha skjegg, den må du bygge opp gradvis over tid.

Skjeggmoten lever på overtid, og de fleste av venninnene mine kunne ikke brydd seg mindre om mannen har skjegg eller ikke, og flere synes faktisk at det stikker og er ubehagelig å kysse menn med skjegg.

Ikke forsøk å være som alle andre.
Ja, det har vært trendy med fullskjegg for menn, men moter går over (heldigvis).

Drit i skjegget (ikke bokstavelig). Pass på deg selv og helsa di, hold humøret oppe ved å gjøre ting du liker, og ikke ha det så travelt med å bli voksen.

Vis interesse for jentene du sjekker opp i stedet for å fokusere på deg selv. Lytt og vis interesse ved å stille oppfølgingsspørsmål og vis ekte engasjement etter å lære dem å kjenne.

Alt godt!
Vis hele sitatet...
Driver å jobber med selvtillita og har endelig begynt hos psykiater og psykolog men føler det kommer Til å ta ganske lang tid før selvtillita mi kommer, men det er et sted i riktig retning i det minste. Er aldri ute på byen, alle kompisene mine er 16-18 så ingen av de kommer inn noen plass her i byen, i tillegg til at de alle tar treninga såpass på alvor at de ikke drikker.

Sitat av Håpløst2 Vis innlegg
Beste måten å bygge opp selvtillit på må være å ha en jobb eller studier enn oppnår mestring på. Normale damer er ikke interessert i folk som går på NAV, sånn er det bare. Dessuten blir psyken bare dårligere å dårligere av å gå på NAV. Man føler seg som en taper, og samfunnet har samme oppfatning. Ledigang er roten til alt vondt.
Vis hele sitatet...
Driver å jobber med det. Har søkt vgs til høsten så satser på at jeg kommer inn. Er ikke i særlig form til å jobbe atm, driver å tar små steg slik at jeg på sikt kommer meg ut i arbeid men kan ikke bare hoppe i det heller akkurat nå.

Sitat av Håpløst2 Vis innlegg
Beste måten å bygge opp selvtillit på må være å ha en jobb eller studier enn oppnår mestring på. Normale damer er ikke interessert i folk som går på NAV, sånn er det bare. Dessuten blir psyken bare dårligere å dårligere av å gå på NAV. Man føler seg som en taper, og samfunnet har samme oppfatning. Ledigang er roten til alt vondt.
Vis hele sitatet...
Driver å jobber med det. Har søkt vgs til høsten så satser på at jeg kommer inn. Er ikke i særlig form til å jobbe atm, driver å tar små steg slik at jeg på sikt kommer meg ut i arbeid men kan ikke bare hoppe i det heller akkurat nå.

Sitat av Sondre Vis innlegg
Jeg støtter dette. Veldig ofte har utseende mindre å si enn utstråling og personlighet. Å de damene som avviser deg kun pga at du ikke har skjeggvekst er helt ærlig ikke noe man vil involvere seg med likevel. Er man snill god, morsom og karismatisk teller utseende mindre og man har draget på damer som er likens.

Er du derimot en kommende nærkis som har dårlig psyke og en introvert personlighet. Kan du egentlig se ut som verdens peneste, kjekkeste mann uten at noen vil ha deg ever...
Vis hele sitatet...
Så jeg er fucked om jeg er introvert? For det er hah. Men er jævlig pratsom når jeg først kommer i kontakt med noen, men er ganske stille sånn ellers.

Sitat av Mirage Vis innlegg
Okey, nå skal jeg være brutalt ærlig. Dette er ikke ment som noe angrep og det er veldig naturlig at du føler som du gjør. Men i møte med damer eller i andre sosiale relasjoner - Hva er det du har å tilby? Nå snakker jeg nødvendigvis ikke overfladiske ting som utseende eller penger. En ting som legges veldig godt merke til ved alle innleggene du poster, er at du har et rimelig dårlig selvbilde, selvtillit og at du har et rimelig stort behov for bekreftelse.

Så spørsmålet mitt til deg blir følgende: Hvorfor tror DU at du ikke lykkes med det motsatte kjønn? Her er hva jeg tror - Hvis vi går tilbake til spørsmålet mitt om hva du har å tilby, så går det gjerne i hvordan du får den andre personen til å føle seg. Utstråler du genuinitet som gjør at samtalen flyter? Har du god øyenkontakt? Vier du den andre personen nok oppmerksomhet? Klarer du å presentere deg selv på en god måte? Dette er noe av cluet nemlig. Det er jævlig vanskelig å få til noen av disse tingene hvis selvfølelsen og selvtilliten ikke er på plass.

Dette er noe som er litt vanskelig å forklare, men personer med dårlig selvtillit har ofte en utstråling som ikke akkurat innbyr til åpne og gode samtaler. Neste gang du er ute på byen oppfordrer jeg til å prøve å observere hva kameratene dine med litt mer dameteke gjør. Hvordan er kroppspråket dems? Hvor mye smiler de? Hva slags type spørsmål stiller de? Og hvordan eskalerer de en god samtale til flørt? Hvis du er litt selvkritisk til din egen oppførsel tenker jeg du finner ut at du kanskje ikke scorer maks på noen av de tingene, og det er helt greit! Dette er ting som heldigvis kan trenes opp. Klarer du å virkelig ta til deg noe av det jeg skriver her tenker jeg at du vil oppleve mer mestring på den sosiale fronten. Lykke til!
Vis hele sitatet...

Har faktisk ganske gode sosiale antenner til tross for at jeg er ganske introvert. Det er noe jeg får beskjed om ganske ofte, at sånn rent sosialt står jeg sterkt. Er mer at jeg hsr ekstremt dårlig selvtillit og selvbilde, jobber med det men det tar tid.
Sist endret av mordi123; 7. mars 2022 kl. 22:46. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.