View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ikkje kjør uorginale ting i servere fra HPE. I tillegg vil du ikkje finne kabel som går fra det kortet der til SAS-bakplanet ditt.
Vis hele sitatet...
Tenkte ikke å kjøre kabel til SAS-bakplanet, men koble SATA direkte til diskene istedenfor. Droppe hele HP-dritten...
Neste gang sørger jeg for at han unngår HP-servere, absolutt....

Jeg har fremdeles et dilemma her. Kompisen min har tatt det for gitt at en server er akkurat som en stasjonær PC.
Det er flere ting som gjør at det kortet kanskje er et bedre alternativ enn HP sine egne kontrollere:
1: RAID skal ikke kjøres gjennom hardware.
2: Det er ikke helt sikkert at eksisterende harddisker vil aksepteres.
3: Backplane-kortene vil ikke akseptere mer enn 1-2 TB kapasitet, det er SFF-plates. Harddiskene er 8 TB. Det er tross alt SFF, ikke LFF....
4: Ikke sikkert SSD vil fungere heller.
5: Leveringstid.
6: Pris.

Samtidig så har han også en DL360 ved siden av, som han vurderer å returnere til forhandleren. (bargainhardware.co.uk)
Men dersom kortet fra dustin tilfeldigvis kan fungere på begge maskinene, både DL360 og DL380, så er det kanskje enklest og kjappest å gå for det, og koble til SATA-kabler. Strøm til SATA får være et annet kapittel, men vi er kreative vi.

Flere forslag? Forhandleren er som sagt bargainhardware.co.uk, og dersom han ender med å returnere DL360-maskinen, vil han få kreditnota hos dem og kan bruke pengene på det som trengs for DL380-en.