View Single Post
Sitat av Titsmaskin Vis innlegg
Problemet er at jeg allerede har en 2er i 1P Matte . (Dette var pga en veldig venstrevridd lærer som hatet meg.) Fikk 5 i 2P uten å forbedre meg med en annen lærer, men det er en helt annen historie.

Uansett så ødelegger to 2ere snittet mitt. Altså en 3er for meg nå i Geografi hadde vært mer enn nok
Vis hele sitatet...
Om du fikk 2 i 1P og 5 i 2P, så burde du vel klare å forbedre denne karakteren selv? Synes unnskyldningen din er latterlig uansett, hva har det med saken å gjøre om han er venstrevridd? Hvorfor klagde du ikke da til rådgiver, om det var på grunn av at han "hatet" deg?

Det er selvfølgelig kjipt å være syk å miste karakterer på grunn av dette. Jeg måtte selv ta opp 3 fag som privatist for lignende årsaker.

Jeg vil også si at det er uansett en risiko, det er helt avhengig av hvem, og hvor mange som er i rommet, og hvem som sjekker legitimasjon. Du kan møte på en litt sløv en som kanskje sjekker det fort, eller du kan møte på en som faktisk sjekker alle ganske nøye. Det kan få konsekvenser for både deg og lillebroren din, og ikke minst andre som kanskje risikerer å ikke komme inn fordi du jukset.

Ta eksamen selv. Om du fikk 5 i 2P, og 2 i 1P, så burde du ikke ha noe problem med å forbedre denne karakteren. Om du er fornøyd med 3 i geografi, burde det heller ikke være et problem om du faktisk bare gidder å lese litt.

Du kan fint komme med unna med juksing, men det er gambling, om du fikk dårlig karakter i det ene faget fordi en lærer visstnok hatet deg, og du kun vil ha en treer i det andre, så er det absolutt best å gjøre det selv.
Sist endret av sondriz; 2. mai 2018 kl. 15:05.