View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har vært i en lignende situasjon som deg, og har drukket daglig de siste 2 årene. Alkohol ble livet, jeg avlyste masse avtaler for å kunne drikke alene på kvelden. Det tok meg lang tid å innse at alkoholen var blitt et problem, og høydepunktet i livet mitt. For noen mnd siden var jeg helt i kjelleren, og fortalte legen min alt. Heldigvis er legen min veldig okey (som din også virker), og sa at jeg måtte ta månedlige blodprøver i 6 mnd fremover for å vise til avholdenhet for å kunne beholde lappen. Den første uken uten alkohol var helt forjævlig, hadde et konstant sug og dagene var utrolig lange. Jeg var også frustrert over meg selv, at jeg hadde fortalt om disse problemene til legen, og at jeg kunne risikere å miste lappen. Nå er jeg veldig glad for at jeg fortalte alt til legen. Etter å ha sluttet helt med alkohol er jeg mye bedre av depresjonen, har mye mer energi osv.

Dessverre tror jeg du lurer deg selv med å kun drikke i helgene. Jeg gjorde dette før, men før jeg visste ordet av det var det helg 7 dager i uken. Det er en grunn til at tørrlagte alkoholikere er avholds. Vil uansett ønske deg masse lykke til!