View Single Post
Sitat av VanligJente Vis innlegg
At han heller foretrekker tannløse heroinchic beinrangler fremfor meg er ikke akkurat noe selvtillitsboost for meg men ok. Bedre å innse det nå enn om ett år sikkert.
Vis hele sitatet...
Tror ikke du har grunn til å føle deg dårlig pga. en tannløs heroinchick. Rusmisbrukere og andre mennesker med lav selvfølelse søker seg ofte til likesinnede som er tilsvarende langt nede på den sosiale rangstigen. Det er en forsvarsmekanisme for å beholde et snev av ro og verdighet i hverdagen. Å henge med folk som har langt mer orden på livet sitt kan oppleves veldig smertefullt når man så vidt har hodet over vann selv. Jeg har sett flere folk, deriblant en av mine beste venner, begynne å henge med tunge rusmisbrukere på gata og bli med på alt mulig slags tull. Ikke fordi det livet er så forlokkende, men fordi disse menneskene er de eneste som ikke dømmer eller skaper stress ved å prøve å få en til å endre seg hele tiden. Familie, barndomsvenner og søte jenter/gutter med livet på stell kan bli en voldsom stressfaktor, med forventninger som kan føles umulig å skulle leve opp til.
Sist endret av mentalmelt; 11. juni 2018 kl. 02:50.