View Single Post
Først og fremst husk at det er vinter der Generelt er det å bo på hostel definitivt mer interessant enn hotell, med unntak av rævva frokost jevnt over sammenliknet. Var i Gdansk i sommer, personlig synes jeg det var halvveis ok (etter å ha bodd i Tsjekkia i flere år), prisene er fra et norsk perspektiv OK, dog ikke så fantastiske som deres nabo i sør.

For all del ikke snakk om hvor billig det er der, alle landene i østre sentral-europa er dyrere for innbyggerne å leve i enn for innbyggerne i Norge å leve her (relativ kjøpekraft). Det er sånt som kan fornærme de som lever der.

Når det gjelder ulovligheter og tull er ikke polakkene like liberale som tsjekkerne (der alt av personlig forbruk/lave kvanta av alle stoffer er avkriminalisert). Overdreven fyll er halvveis akseptert, men de er mer reserverte enn nabolandene, og man kan risikere litt skjeve blikk fra etablissementene. Ellers er det nok mest hva dere gjør det til selv tenker jeg, og ville nok forsøkt å spørre en vennlig polakk (helst en bartender i puben) over en pils første kvelden hva som er kult å finne på.

For all del ikke havne på sykehuset i Gdansk, det er helt jævlig, og skal godt gjøres å møte en hyggelig sykepleier der.

Ellers er det jævla mye fine damer, men ha respekt da, polske jenter er stolte. Plenty av normale norske sluts der som har tatt en mykgjørende dram om hellet med urinnvånerne ikke skulle fungere. Strippeklubber (horehus) er ok, men bare forvent at det er dyrt. Gå flere sammen, gikk alene en natt, kom en stor anabol liknende type springende fra en sidegate for å rane meg, hoppet på meg bakfra da forsøkte å komme meg unna, endte med at jeg måtte være hardhendt, idiotisk nok når han lå nede kom det tre unge menn og ranet han mens jeg sto der.

Alt I alt kan jeg si at Gdansk var helt ok - men gidder ikke reise tilbake dit, så neste tur blir Krakow, eller simpelthen mot Tsjekkia der jeg kjenner forholdene bedre. Tror dere kommer til å ha det gøy!

God tur!
Sist endret av Pellementmaker; 5. desember 2019 kl. 05:24.