View Single Post
Trådstarter
55
Hei alle dere som har hjulpet meg

Nå sitter jeg altså med en pc
Denne kjøre kali via viritualbox ...
Så har jeg kjøpt et nettverkskort som skal støtte monitor mode og prom mode.
Det heter TP-LINK Archer T9UH (chipset: Realtek RTL8814AU)

og i følge denne siden: https://miloserdov.org/?p=2196 ca mitt på siden så blir dette bekreftet.

For å være helt nyt på dette, føler jeg at jeg har kommet langt takket være dere. Men jeg vet, dette er bare smuler. Det er som å stå nedenfor eifeltårnet, å se opp hvor man skal, og vite det at man aldri vil nå toppen

Men unasett, som dere ser så mener jeg alvor når jeg sier at jeg vil lære så mye som jeg klarer av dette. Mine neste museskritt er som følger:

Sette kortet i monitor mode.
Hvordan gjør jeg dette? Regner med det via terminal ...

Jeg leste et sted at jeg skulle dette:
airmon-ng check kill
airmon-ng start wlan0
airodump-ng wlan0mon

Men det var bare første linje som gjorde et eller annet. De neste linjene der ble bare feil.
MEN jeg prøvde å starte wireshark etterpå, og da kom plutselig den boksen opp hvor man kan huke av for prom mode ...
Når jeg da startet å scanne kom det så mye trafikk at jeg ikke visste hvor jeg skulle begynne. Men etter å ha brukt en times tid å trykket på alt som er der, så finner jeg absolutt INGENTING som viser meg hvilke nettsider som blir besøkt. Jeg satt både med en mobil og en annen laptop på wifi, og trykket meg inn på mang en nettside.

Så jeg har sikkert ikke fått kortet i rette modusen? Eller så er det meg som ikke klarer å lese det jeg skal lese? eller noen instillinger som ikke er rett? FOr slik jeg forsto det tildigere i tråden, så skal jeg kunne se at noen ber om vg.no eller dagbladet.no men jeg ser ingenting slikt.

Litt forskjellige ting jeg lurer på denne gangen, men håper en av dere orker å bruke litt tid å dytte meg videre i riktig retning?

Tusen takk

( jeg slet litt med å komme meg på nett via kali, og TROR jeg gjorde dette også: sudo apt install realtek-rtl88xxau-dkms
som installerer drivere eller noe tenker jeg. Men samtidig har jeg lest at VB bruker samme nettverk som win på pc i bridge? )

Jeg gikk også på youtube ( ja jeg prøver masse selv også før jeg kommer å spør dere )
Jeg fulgte denne enkle videoen, men for meg dukker det ikke opp noe nettverk, selv om jeg er på nett og kan surfe via den eksterne adapteren, både i win og via kali. Kan det være at jeg skal / må installere den slik at den ikke virker via bridge mode?

Her er videoen, den er veldig kort, og her ser dere at jeg ikke får opp noe nettverk slik som han:
https://www.youtube.com/watch?v=wiIoR_0epvs

og her et bilde av hvordan det blir hos meg:

Sist endret av Amistad; 31. august 2019 kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.