View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
Trådstarter DonorCrew


Plant monster. 7min 14 sek.Pilot feed GP4 1.0, på A8-kartotekkort fra HAN. Soundtrack: Behind the Bastards, #42, Part One: The Russian Scientist Who Helped Kill 30 Million People (Trofim Lysenko).

Første jeg tenkte på var en venus fluefelle, som i en potteplante, stor og rask, med hvite tenner, rød tunge, grønn kropp, uten øyne. Kjeeedeeeliiig. WP-artikkel om planter. Bilde av jordbær. Hva om dette jordbæret er et MORDBÆR. Med tenner. Som biter deg og gir deg NF (necrotising fasciitis. Kjøttetende bakterier. Kanskje du ikke vil se på bilder av det). Men med tverrsnitt av jordbær kommer det hele litt for nære vagina dentata.

Hva om den ikke har tenner, men heller er et monster på en annen måte? OK. Plante. Monster. Planter kan være… slimete? Slimmonster er litt generiske. Bildesøk "slimy plant", boom! Carnivorous Pitcher Plant! (Bilde: Stakkar som har fått navnet sitt korrekturlakkert, probably).

Monster trenger ikke alltid være sure og truende. "Cartoon smile" til unnsetning, med Gold Star Cartoon With Cheesy Big Grin Emoji Cartoon Clipart, fra vectorcartoons.com.

Forfjamset? Uten tennene stjerna har. Skulle de kanskje dekket åpningen til plantemonsteret? Det ser litt salamander-aktig ut. Eller som Rango (2011). Og nå nevner jeg Pareidolia, og funderer på stereotyper om menneskeliggjorte dyr og planter får samme roller i fiksjon hele tida. Og kommer på eslene i Ole Brumm og Shrek. Så ikke hele tida.

"What Holds Back Beginner Artists - Asking Pros" er 21 min lang. Konklusjon for meg: Strukturen i bildet er mye mer viktig enn detaljene.

Var også inne på tanken om Joy fra Inside Out (2015) som monster, fordi hun virker som en god person på overflata, men en internettvideo hadde som tese at hun egentlig er ond. Se. Se så dyp jeg er. Går under overflata. I dybden. Dybden under overflata. Underflata. Fyflate.