View Single Post
Jeg har en Samsung LE40S71 lcd-tv som er matet med digitale kabelsignaler fra get via deres pvr-boks med rgb-scart. Dette gir klare bilder og fin lyd, men jeg er plaget av flimring når bildet blir brått hvitt (noe som skjer voldsomt ofte, alle skal jo har hvite overganger i programmene sine for tiden).

Jeg har prøvd å søke litt, men kunne ikke finne noen med tilsvarende problemer der ute. Noen som kan tenke seg hva dette skyldes? Er det tv-en? Digitaldekoderen? Den dynamiske kontrasten til Samsung som er på bærtur?

Jeg har lastet opp video så dere skjønner hva jeg mener: http://www.youtube.com/watch?v=dfDtbsL51Mo

Edit: Som dere kan se av videoen er det et opptak av Hotel Cæsar( ), som startes rett før jeg begynner å filme, og da vises det en liten infoboks oppe i venstre hjørne med avspilt tid og play-tegn. Denne boksen(og andre informasjonsbokser, som kanal, programinfo og liknende) flimrer også når dette inntreffer. Altså er det ikke bare tv-signalene, men all bildeinformasjon som vises på skjermen.
Sist endret av froskenfredrik; 9. mai 2007 kl. 23:10.